Kursdatum för Risk 2 Motorcykel

Risktvåan För dig som ska ta MC kort

Riskutbildning del 2 MC

För dig som ska ta körkort för MC är det obligatoriskt att ha genomgått och klarat riskutbildning 1 och 2 för Motorcykel. Riskutbildningarna för MC är till för att göra dig till en trygg och säker förare. Risktvåan är en praktisk utbildning och omfattar hastighet, säkerhet och körning under särskilda förhållanden.

Det krävs att du är i slutskedet av din utbildning då det ställs höga krav när det gäller bland annat bedömning, värdering och förståelse av olika trafiksituationer. Du ska kunna:

• starta och stanna i sväng,
  • accelerera och växla effektivt till 70 km/h på kort sträcka,
  • bromsa effektivt från 70 km/h till stillastående,
  • luta och svänga motorcykeln obehindrat i vår gocart-bana och
  • släppa styret i hög respektive låg fart.

Riskutbildning del 2 för MC sker i Håga industriområde, Industrivägen 1-5 i Västerhaninge ca 30 min från centrala Stockholm.

OBS! Tänk på att Transportstyrelsen har handläggningstider så gå kursen i god tid.

Viktig Information om Risktvåan MC

Betalningen ska ske senast 2 arbetsdagar innan kursstart. Vi tar emot betalning via Swish 123 668 50 51 eller Bankgiro 5677-3450 Tänk på att det med Bankgiro kan ta upp till 3 bankdagar för betalningen att komma oss tillhanda.

Kom ihåg att skriva in ditt personnummer, namn och vilken kurs det gäller.

Datum för Risktvåan MC

Pris är 2500:-/pers. och ska betalas i förskott innan kurstillfället. OBS! Vid för få deltagare kan kursen komma att ställas in.

För att boka något av ovanstående kurstillfälle ringer du till Trafikskolan. Är du inskriven kan du boka direkt på Elevcentralen.

OBS! Avbokningar ska ske senast tre dagar innan kurstillfället.

Obs! Avbokningar får ej ske via e-post.

Det går bra att lämna meddelande på vår telefonsvarare dygnet runt!

Kläder och utrustning vid Riskutbildning 2 MC

Vi har en del MC-kläder men ta med dig din egen ändamålsenlig skyddsutrustning avsedd för motorcykelkörning. Utrustningen ska bestå av skyddskläder av skinn eller annat kraftigt material samt skyddsglasögon eller motsvarande, kraftiga stövlar eller kängor, handskar, ryggskydd och hjälm. Utrustningen ska vara fri från skador.

Välkommen att delta på risktvåan för MC hos Farsta Trafikskola!